2017. október 15., vasárnap

Varnyú


Emlékeim szerint ez az első olyan alkalom, hogy teljesen hivatalosan, legálisan és tudatosan szembe megyek a blog egyik alapelvével, pontosabban azzal, hogy nincs reklám. Hivatalosan, legálisan és pontosan ez se az, mert a reklámért fizetnek az embernek, keményen csengő forintban, én meg eddig összvissz egyszer reklámoztam meg itt szőrmentén egy komámat, mert hogy fotóz, meg ilyenek, de őt a barátság kedvéért meg a sör reményében. Most viszont, kedves rádiónéző gyerekek, egy céget fogok feltenni ide. Hivatalosan, legálisan és pontosan ezért nem kapok fizetést, merthát nincs kitől, lévén a cég saját gyerek. Bár lehet megiszok közben egy fröccsöt és akkor már reklámnak számít, ugyanis fizettem magamnak érte.
Jó, akkor ez most a reklám helye.


Az igazat megvallva, most nem az fog következni, amitől féltek, hogy ezeöccász karakteren keresztül ömlengek róla, hogy milyen jó is ez és tessék tőlem vásárolni. Mert azt már' azé' mégse'. Majd a végére beteszek két linket, aztán aki szeretné, megnézi. Inkább mesélek kicsit. Az ide jobban passzol.

Szóval, a Corvus, az két hete indult. Nagyjából. Egy natúrtermékek kereskedelmével foglalkozó kisvállalat, nagyjából. Az elhatározás egy éve jött, nagyjából, és most került élesítésre. A natúrtermékek egy elég buta, kozmopolita, szexésnyújork utánérzetű szó, de nem találtam jobbat. Csonthéjjasok, diómogyoróeffélék, mézes csemegék, pálinkák és més nyalánkságok szép kézműves kivitelben, ez a motorja az egésznek. 
Natúrtermék, értem? 

Az első, amit el akarok mesélni, az a név. Mert annak története van, méghozzá saját. Az igazság az, hogy én már sefteltem effélével, nagyjából a legalitás határain belül. Ha van a mélyen tisztelt olvasók közt NAV-munkatárs, akkor ő az előző mondatot skippelje és a következőt olvassa: "Az igazság az, hogy én már sefteltem effélével, teljesen legálisan, betartva az adóügyi előírásokat, szigorúan a kéz alatt eladható értékhatárig. Most azért alapítottam rá vállalkozást, hogy még hivatalosabb legyen a történet és semmiféle hivatalos fórumon se kelljen szégyellnem, hogy a vérrel, verítékkel megszerzett garasaimat saját jószántamból ajánlom fel az államnak, hogy aztán a salakszentmotorosi futballstadion egy újabb építőköve születhessen meg belőlük. Hurrá!"

Szóval. A seftelésnek a csonthéjjasok a végterméke volt, előtte elég sok mindennel próbálkoztam. Mivel ennek a sokmindennek kellet egy mappa a számítógépemen, hát csináltam egyet. "Új mappa" néven. Aztán másnap a munkában szembeugrándozott velem egy szürkevarjú, más néven dolmányos varjú. Nagyon csípem ezt a jószágot, pofátlanul intelligens és elegáns madár, sajátságos stílussal. Plusz, minden sz*rt összeszed, hogy megnézze, használható-e valamire. Ezen túl a német nevét (Nebelkrähe) ha szó szerint visszafordítjuk magyarra, akkor "ködvarjút" kapunk, ami, valljuk meg, elég menő. Szóval, az "Új mappa" nevét "Nebelkrähe"-re változtattam. 

Aztán, mikor a hülyéskedés komolyra fordult és összeráncolt szemű, nyakkendős, fekete tintával bejegyzett vállalkozás lett belőle, akkor meg akartam tartani a nevet. De mondom, a Nebelkrähe-t nem értik a magyarok, a ködvarjút nem értik a sógorok, hát megkapta a madár latin nevét, amit aztán az egyenlőség elvének hódolva senki se ért. 

A másik dolog, a vállalkozás "összerakása". Azt gondolná az emberfia, hogy ez ilyen sétagalopp, veszek diót azt' eladom. Aha.
 Az elmúlt egy évben is foglalkoztam vele szőrmentén, de az elmúlt másfél hónapban ez gyakorlatilag egy heti 40 órás munkával felérő elfoglaltság volt (kemény túlórákkal), mire a webshoptól a fészbukoldalon át a termékleírásokig és a törvényileg előírt tápérték-és allergénmegjelöléseken keresztül a termékfotókon (köszi Krisz), a csomagolóanyagokon és a beszerzési forrásokon keresztül , valamint az ....áhhhh. Szóval, böszme egy munka, nem is hinnétek, mekkora. Mindegy, megvan, gömbölyű és gurul. Sokat kell még csiszolni rajta, hogy zökkenőmentesen guruljon, de gurul. Gyerekcipőt hord és kicsit csálén jár benne, de jár. Én meg örülök neki és egy kicsit büszke is vagyok rá. 

Tessék, linkek. Fogyasszátok egészséggel és aludjatok jól.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése